Saturday, September 27, 2014

n.t. / u.t.

I don't have a novel in me
I'm odd that way

I have no need to explain
THE WORLD
DIE WELT
LE MONDE
VERDEN
to anyone
I'm odd that way

(I do however hope
it'll make some kind of sense to me
before I die
but I'm not keeping my hopes up)

I soak my orchids
once a week

every 10th day or so in winter

I haven't got a green thumb
but slightly yellow fingers

in summer I can't see
the church on the hill
from my window
because of the leaves on the trees
but I can hear the bells

come winter
and it's there
again
right in front of
the sunset

sometimes









jeg har ikke en roman i mig
på den måde er jeg underlig

jeg har ikke behov for at forklare
TEH WORLD
DIE WELT
LE MONDE
VERDEN
for nogen som helst
på den måde er jeg underlig

(jeg håber dog
at den vil bive nogenlunde begribelig
før jeg dør
men jeg nærer ingen forhåbninger)

jeg sætter mine orkideer i blød
en gang om ugen

hver 10nde dag eller så om vinteren

jeg har ikke grønne
men letter gule
fingre

om sommeren kan jeg ikke se
kirken på højen
fra mit vindue
på grund bladene på træerne
men jeg kan høre klokkerne

når det bliver vinter
er den der
igen
lige foran
solnedgangen

nogle gange

No comments:

Post a Comment