Friday, September 26, 2014

flame / flamme

in a still room
I form my hand into a shelter
for a tiny flame
as I light a cigarette

it could take on an allegorical meaning
it doesn't
it's just a reflex

there's no wind in this room
or rain

sometimes I wonder
if there's life

but I breathe

on TV some actors
pretend to shoot actors
who pretend they die

they get paid to pretend

I don't

I haven't got anyone
to fool

































i en stille stue
former jeg min hånd til et læ
for en lille flamme
da jeg tænder en smøg

det kunne antage en allegorisk betydning
det gør det ikke
det er bare en refleks

der er ingen vind i denne stue
eller regn

sommetider spekulerer jeg på
om der er liv

men jeg ånder

på TV lader nogle skuespillere
som om de skyder
nogle andre skuespillere
der lader som om
de dør

de får penge for at lade som om

det gør jeg ikke

jeg har ikke nogen
jeg kan narre

No comments:

Post a Comment