Friday, October 24, 2014

October note / en note i oktober

gotta use that insomnia for something



last October
was bit like this one
or
this one is a bit like …
you know
just warmer

there's still
a war on out there
making things odder
here
still some religious fanatics
making life hell
for others
for their version
of paradise

same as always
same old

#

oh, the wolf returned
(or did it? no one has said anything
for quite a while)
to our Northern Mud Bank

#

between
Satantango and Damnation
I find a dead beetle

quite fitting
really

I keep saying to myself
“It's time you set aside
a day for that tango”
and maybe this winter
I will

gotta use that insomnia
for something

eh?








jeg må da bruge den søvnløshed til noget




sidste oktober
var næsten som denne her
eller
denne her er næsten som …
du véd
blot varmere

der er stadig
en krig derude
der gør tingene mærkeligere
her
stadig nogle religiøse fanatikere
der gør livet
til et helvede
for andre
for deres egen version
af paradis

det samme som altid
det samme gamle


#

åh ja, ulven vendte tilbage
(eller gjordet den? ingen har sagt noget
i et stykke tid)
til vores nordlige mudderbanke

#

mellem
Satantango og Damnation
finder jeg en død bille

ret passende
egentlig

jeg bli'r ved med at sige
til mig selv
”Det er på tide
du sætter en dag af
til den tango”
og måske sker det
denne vinter

jeg må da bruge
den søvnløshed
til noget

ikk'?


No comments:

Post a Comment